20 d’octubre 2002

Actuació a Castellbisbal



La Federació de Cors de Clavé va ser distingida, per la Generalitat de Catalunya, l’any 2000, amb la Creu de Sant Jordi i en el 2001, amb la Medalla d’Honor de la Ciutat de Barcelona, per l’Ajuntament de la Ciutat Comtal. La Federació, convençuda que aquests guardons són el premi a l’esforç de cadascuna de les corals que l’integren i a llurs cantaires, ha promogut la celebració de diversos concerts en els quals es fa lliurament d’unes plaques en què es reprodueixen les esmentades Creu de Sant Jordi i Medalla d’Or, per tal de fer extensiu aquest honor i mereixement a totes i cadascuna de les corals federades.

El passat dia 20 fou escollida la demarcació del Baix Llobregat-Anoia, en què hi figuren 18 corals –entre elles l’Agrupació Coral La Llàntia, d’Igualada--, per tal de lliurar aquestes plaques. L’acte va celebrar-se a les 6 de la tarda, al Casal Cultural i Recreatiu de Castellbisbal i consistí en un concert, en el qual cada una de les corals participants interpretà dues cançons. De la nostra comarca, a més de La Llàntia, hi van prendre part La Lira de la Pobla de Claramunt i l’Alzinar de Masquefa. En acabar les actuacions de les corals, el president de la Federació i l’alcalde de Castellbisbal adreçaren unes paraules al públic assistent. Tot seguit es demanà la presència a l’escenari dels alcaldes o regidors de tots el 18 ajuntaments de la Demarcació, als quals se’ls féu a mans les plaques-reproducció, per tal que cadascun d’ells, seguidament, les lliurés al president de la coral de la seva localitat. En representació de l’Ajuntament d’igualada hi assistí el regidor de Serveis Socials i Salut, senyor Carles Tarrida, que fou qui lliurà la placa al president de La Llàntia, senyor Josep Asbert.

Acabà aquesta gran concentració claveriana amb un refrigeri obsequi de la coral amfitriona, La Unió de Castellbisbal.
(La Veu de l’Anoia, 31-10-2002).

En aquesta ocasió La Llàntia va interpretar “El nostre cant” i “Els Degotalls”, sota la direcció de Josep Montaner.

12 d’octubre 2002

II Festa Modernista de la Colònia Güell



12 i 13 d’octubre:
“El Cor La Maquinista (Colònia Güell) i la Macrocoral d’Homes del Baix Llobregat i l’Anoia, acompanyats per la Cobla Sant Jordi, participaran en la II Festa Modernista de la Colònia Güell (Santa Coloma de Cervelló),  els dos dies d’11 a 14 hores”. (L’Aurora de Clavé, octubre del 2002).

24 de setembre 2002

Homenatge al mestre Rodoreda



“La Macrocoral del Baix Llobregat i l’Anoia, participarà en l’acte d’homenatge al mestre Rodoreda, a la Plaça del Rei de Barcelona, a les 20 h., amb intervenció de la Banda Municipal de Barcelona i cantaires solistes del Conservatori Superior Municipal de Barcelona”.
(L’Aurora de Clavé, setembre del 2002)
 Recordem que en aquesta Macrocoral hi canten diversos components de La Llàntia.