15 de novembre 2018

Darreres activitats de l’Agrupació Coral La Llàntia

El primer cap de setmana d’aquest mes de novembre va ser de celebració i d’homenatges dins l’Agrupació Coral La Llàntia.

El dissabte dia 3, a les 8 del vespre, es va celebrar un concert anomenat “Concert de tardor” a l’església parroquial de la Mare de Déu de la Soledat. Un seguit de cançons van portar al nombrós públic assistent a fer un viatge musical a través de les notes i harmonies que La Llàntia anava desgranant amb les cançons que va oferir en aquest concert dirigit per Josep Bernadí, acompanyant també a l’acordió, i amb Mònica Carvajal al teclat i a Jaume Jürschik a la guitarra.

Molt emotiu va ser quant el nostre director va convidar al cantaire Gustau Rubio, que assistia com a públic, a cantar junt amb el solista Jaume Bernadí l’“Evocació al Pirineu” i que durant molts anys ell n’havia estat el solista.

L’endemà diumenge, tots els cantaires ens varem reunir en un àpat de germanor junt amb familiars i amics. Hi van assistir també el regidor de cultura del nostre ajuntament Pere Camps, i el president de la Federació de Cors de Clavé, Josep Cruells i Rovira. Després de cantar el “Brindis de La Llàntia” i passar per totes les taules per desitjar a tots els presents la joia i l’alegria que ha de perdurar dins la coral, va arribar un moment de sorpresa i emotivitat per a tots: el lliurament de distincions i de reconeixements a membres de la coral. Per part de l’Agrupació Coral La Llàntia es va fer un merescut reconeixement com a prova de gratitud i afecte per la seva valuosa i entusiasta col·laboració i entrega vers la coral des del 8 de desembre del 2003, a la nostra pianista Mònica Carvajal, que ens acompanya al teclat en tots els concerts. Després, el president de la Federació de Cors de Clavé va lliurar el diploma i medalles de bronze i d’argent als cantaires que han assolit més de 25 i 50 anys respectivament dins la coral. Es va lliurar després el diploma i Medalla d’Or del mèrit claverià, per la tasca plenament meritòria realitzada dins la coral i d’enaltiment de l’obra claveriana a Gustau Rubio i a Josep Montaner.

Va acabar l’acte amb unes paraules del Sr. Cruells on remarcava, entre d’altres coses, que el fet de cantar crea un gran sentit de comunitat i disminueix la sensació d’aïllament. Per tant millora la integració social, i també ens aporta uns valors molt importants avui dia i molt necessaris davant la pèrdua dels mateixos com són: el valor de la convivència, el respecte, l’autoestima, la solidaritat i la participació, la voluntat, la responsabilitat, la igualtat, l’ètica, el civisme i el valor indiscutible del compromís.

Va acabar la jornada amb el cant de la sardana i himne de La Llàntia, “Recordant nostra terra”, del mestre Joan Montaner i Guix.

(Article de J.F.F. publicat a l'Enllaç dels Anoiencs núm. 815 del 15 de novembre de 2018)


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada