16 de juny 2002

Recordança de persones traspassades



RECORDANÇA DE PERSONES JA TRASPASSADES

A les 12 del matí, a la capella del Cementiri vell:
Missa de difunts.
Serà oficiada per mossèn Joaquim Font i Gassol.
Es farà una ofrena floral i una interpretació coral en honor de tots els mestres,
cantaires i socis protectors ja absents.

09 de juny 2002

Dinar deñ 125è Aniversari



DINAR DE GERMANOR

A 2/4 de 3 de la tarda, al Restaurant Canaletes:
Dinar del 125è aniversari.

“La Llàntia obsequià al seu director, Josep Montaner  i Torres.
El dinar de germanor, celebrat diumenge passat a l’hotel Canaletes, fou un dels actes finals de la commemoració del 125è aniversari fundacional de l’Agrupació Coral La Llàntia.
L’entitat volgué aprofitar-ho per agrair la dedicació dels cantaires i les col·laboracions rebudes en aquestes festes, i per aquest motiu els lliurà diversos records, així com a la resta d’assistents.
Cal remarcar l’obsequi dedicat al director, Mestre Josep Montaner i Torres, per qui el president Sr. Josep Asbert va tenir unes paraules de reconeixement i elogi.
També es dedicà una recordança als directors i ajudants de direcció que ha tingut la coral.
A l’acte hi assistí el tinent d’alcalde i regidor de Cultura, Sr. Xavier Badia, i el delegat de la Federació de Cors de Clavé, Sr. Jordi Figueras, així com representants de les entitats que han col·laborat en els actes d’aquest aniversari. Tots plegats foren distingits amb sengles records.
Pronunciaren parlaments els senyors Xavier Badia, Jordi Figueras, Jaume Ferrer, Lleonard del Rio, així com el president de l’Schola Cantorum, Sr. Antoni Ribera i la directora del Cor Parroquial de Santa Maria, senyora Coni Torrents.
El president de La Llàntia, Josep Asbert, féu una relació detallada de les activitats portades a terme en aquest assenyalat aniversari i anuncià que el Sr. Josep Riba i Gabarró està treballant en un llibre que recollirà la història de la Coral.
Va haver-hi un sorteig d’obsequis i la festa acabà amb una cantada coral, interpretant-se “El nostre cant”, d’Enric Morera i “El meu avi”, d’Ortega Monasterio, sota la batuta del sots-director, Josep Bernadí.
Finalment, Josep Montaner dirigí el cant “Recordant nostra terra”, original del seu pare, el mestre Joan Montaner. Els altres cantaires de corals allí presents s’afegiren a aquesta emotiva interpretació”. (La Veu de l’Anoia, 14-06-2002).

06 de juny 2002

Macrocoral a Barcelona


“A les nou del vespre tingué lloc a la Basílica de Santa Maria del Mar, de Barcelona, un magnífic concert en el qual hi actuaren la banda galesa Werneth Concert Band, de la població de Stockport, prop de Manchester (R.U.) i la Coral d’Homes i Mixta del Baix Llobregat i l’Anoia.
La Werneth Concert Band interpretà peces del seu ampli repertori, que comprèn des de Dvorak als Beatles. Formada per més de 70 músics de totes les edats i professions, és una de les principals bandes socials al Regne Unit. La banda ofereix uns 12 concerts anyals i s’autofinancia totalment, reunint milers de lliures per a obres benèfiques. Ha participat en nombrosos festivals nacionals de Bandes de Concert i en dues ocasions ha estat l’única que ha rebut el Premi d’Or per una interpretació excepcional i en tres més ha rebut el Premi de Plata. Aquesta és la quarta gira a l’estranger, després de Heilbronn, Lisboa, Roses i ara Barcelona.
Per altra banda, la Coral Mixta del Baix Llobregat i l’Anoia interpretà peces a capella, i conjuntament amb la Banda, “Boig per tu” de Pep Sala.
Per acabar l’acte es va fer una interpretació, a càrrec de la Coral i la Banda, del “Cant dels Segadors”, inestimable detall de sensibilitat de la Banda galesa envers el nostre país”.
(L’Aurora de Clavé, abril - juny del 2002)
 Recordem que en aquesta Macrocoral hi canten diversos components de La Llàntia.